Rozkład dnia
6.00 – 8.00 - Schodzenie się dzieci, czynności opiekuńcze, organizacyjne, porządkowe, umieszczenie wizytówek z imionami na "tablicy obecności", swobodne zabawy zgodne z potrzebami i zainteresowaniami dzieci, kontakty i rozmowy indywidualne, praca indywidualna stymulująco - kompensacyjna z dziećmi o określonych potrzebach, zestawy obowiązkowych zabaw lub ćwiczeń porannych, oznaczenie daltońskiego "koloru dnia".
8.00 - 8.30 - Czynności porządkowe, samoobsługowe, omawianie dyżurów, planowanie dnia, zabiegi higieniczne, przygotowanie do śniadania.
8.30 - 9.00 - Śniadanie, wdrażanie do kulturalnego spożywania posiłków, wizualizacja czasu na spożycie posiłku (zegar daltoński), czynności porządkowe i higieniczne po zakończeniu śniadania.
9.00 - 11.30 - Planowanie różnych form aktywności na "tablicy zadań", planowanie pracy w parach, wybór "prawej ręki", prowadzenie programowych zajęć dydaktycznych wg realizowanego programu wychowania przedszkolnego w tym spacery, wycieczki, wyjścia do miejsc użyteczności publicznej, tworzenie okazji do eksperymentowania, odkrywania, obserwowania, podejmowanie zabaw badawczych, konstrukcyjno-technicznych, wspieranie działań twórczych, organizowanie zajęć na świeżym powietrzu w tym ruchowych, zajęcia dydaktyczne z lektorem języka angielskiego.
11.30 - 12.00 - Czynności porządkowe, samoobsługowe, zabiegi higieniczne, przygotowanie do obiadu.
12.00 – 12.30 - Obiad, zachęcanie do samodzielności , zwracanie uwagi na kulturę spożywania posiłku, określanie czasu na spożycie obiadu, czynności porządkowe i higieniczne.
12.30 – 13.30 - Relaksacja poobiednia - słuchanie bajek czytanych przez nauczyciela, słuchanie muzyki relaksacyjnej, spacery, zabawy na przedszkolnym placu zabaw, obserwacje przyrodnicze, praca indywidualna z dziećmi o określonych potrzebach, realizacja zadań daltońskich, praca w parach, swobodne zabawy dzieci w wybranych kącikach.
13.30 - 14.00 - Czynności porządkowe, higieniczne, przygotowanie do podwieczorku.
14.00 - 14.30 - Podwieczorek, czynności porządkowe i higieniczne po zakończeniu posiłku.
14.30 - 15.00 - Zabawy tematyczne inspirowane przez nauczyciela, realizacja zadań daltońskich, zabawy i gry edukacyjne, utrwalenie wiadomości , wykorzystanie TIK, praca indywidualna z dziećmi o określonych zainteresowaniach wynikających z przeprowadzonych obserwacji.
15.00 - 17.00 - Zajęcia dodatkowe prowadzone przez firmy zewnętrzne, swobodna działalność dzieci, gry i układanki stolikowe, zabawy konstrukcyjne, indywidualna praca z dziećmi, realizacja zadań z "tablicy daltońskiej", zabawy muzyczno-ruchowe, podsumowanie dnia.