Umiejętności - październik
Dziecko;
- Nazywa charakterystyczne cechy owoców i warzyw (wielkość, kształt, kolor) *,**. Układa zdania z wyrazem „Jabłko, gruszka, marchewka, burak, kalarepka, itp.” ***
- Rozpoznaje zapis globalny nazw wybranych warzyw. (**,***)
- Dostrzega powtarzające się rytmy (*) i potrafi te rytmy dokończyć (*,**), wyklaskać (***).
- Śpiewa piosenki o tematyce jesiennej (*,**,***).
- Przestrzega zasad bezpieczeństwa podczas wycieczki, spaceru.
- Potrafi policzyć (na miarę moich możliwości rozwojowych) elementy zbioru owoców, warzyw, itp. (*) i określić, gdzie jest najwięcej, najmniej, tyle samo (**). Podaje sposób jak to sprawdzić (***).
- Potrafi podzielić wyraz na sylaby (*,**). Nazywa w izolacji kolejne sylaby (pierwsza, druga trzecia, itd.) ***)
- Używa zwrotów grzecznościowych.
- Bierze udział w zespołowych zabawach badawczych (*) poszerzających swoją wiedzę i doświadczenie (różnice między owocami i warzywami „Marchewka i jabłko”). **,***
- Obserwuje zmiany zachodzące wraz z nową porą roku. (*) Gromadzi i nazywa różne okazy przyrodnicze; kasztany, żołędzie, liście, jarzębina. (**,***)
- Używa pojęcia; nad, pod, na dole, obok, za, (*) po prawej stronie, po lewej stronie. (**,***)
- Potrafi odnaleźć zadanie (*), swoje imię na Tablicy Daltońskiej (*,**) i zaznaczyć odpowiednim kolorem wykonane zadanie (***).
Legenda
- łatwe (*)
- średnie (**)
- trudne (***)